Le Dhamma dans le Coeur
Publié : 26 avril 2013, 19:53
The Simple Path
Traditionally the Eightfold Path is taught with eight steps such as Right Understanding, Right Speech, Right Concentration, and so forth. But the true Eightfold Path is within us-two eyes, two ears, two nostrils, a tongue, and a body. These eight doors are our entire Path and the mind is the one that walks on the Path. Know these doors, examine them, and all the dharmas will be revealed.
The heart of the path is SO simple. No need for long explanations. Give up clinging to love and hate, just rest with things as they are. That is all I do in my own practice.
Do not try to become anything. Do not make yourself into anything. Do not be a meditator. Do not become enlightened. When you sit, let it be. When you walk, let it be. Grasp at nothing. Resist nothing.
Of course, there are dozens of meditation techniques to develop samadhi and many kinds of vipassana. But it all comes back to this-just let it all be. Step over here where it is cool, out of the battle.
Why not give it a try? Do you dare?
Source
La voie simple
Traditionnellement, la voie octuple est enseignée en huit étapes. A savoir : la compréhension correcte, la parole correcte, la concentration correcte etc.. Mais la véritable voie octuple réside en nous et se compose de : deux yeux, deux oreilles, deux narines, une langue et un corps. Ces huit portes sont notre voie totale, et le mental est celui qui emprunte la voie. Connaissez ces portes, examinez-les et vous seront révélés tous les dhammas.
Le coeur de la voie est très simple, et n’exige pas trop d’explications. Renoncez tout penchant d’aimer et de haïr, soyez impassible face aux évènements, ne vous attribuez rien de tel que méditants ou illuminés. Accomplissez vos actions de vous asseoir ou de marcher sans attachement ni aversion.
Certes, il existe des dizaines de techniques de méditations pour développer le samadhi, et diverses sortes de vipassana. Cependant, tout cela va dans le même sens. Fixez-vous dans le calme, loin de tout conflit. Pourquoi ne le tentez-vous pas ? En avez-vous le courage ?
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Traditionally the Eightfold Path is taught with eight steps such as Right Understanding, Right Speech, Right Concentration, and so forth. But the true Eightfold Path is within us-two eyes, two ears, two nostrils, a tongue, and a body. These eight doors are our entire Path and the mind is the one that walks on the Path. Know these doors, examine them, and all the dharmas will be revealed.
The heart of the path is SO simple. No need for long explanations. Give up clinging to love and hate, just rest with things as they are. That is all I do in my own practice.
Do not try to become anything. Do not make yourself into anything. Do not be a meditator. Do not become enlightened. When you sit, let it be. When you walk, let it be. Grasp at nothing. Resist nothing.
Of course, there are dozens of meditation techniques to develop samadhi and many kinds of vipassana. But it all comes back to this-just let it all be. Step over here where it is cool, out of the battle.
Why not give it a try? Do you dare?
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La voie simple
Traditionnellement, la voie octuple est enseignée en huit étapes. A savoir : la compréhension correcte, la parole correcte, la concentration correcte etc.. Mais la véritable voie octuple réside en nous et se compose de : deux yeux, deux oreilles, deux narines, une langue et un corps. Ces huit portes sont notre voie totale, et le mental est celui qui emprunte la voie. Connaissez ces portes, examinez-les et vous seront révélés tous les dhammas.
Le coeur de la voie est très simple, et n’exige pas trop d’explications. Renoncez tout penchant d’aimer et de haïr, soyez impassible face aux évènements, ne vous attribuez rien de tel que méditants ou illuminés. Accomplissez vos actions de vous asseoir ou de marcher sans attachement ni aversion.
Certes, il existe des dizaines de techniques de méditations pour développer le samadhi, et diverses sortes de vipassana. Cependant, tout cela va dans le même sens. Fixez-vous dans le calme, loin de tout conflit. Pourquoi ne le tentez-vous pas ? En avez-vous le courage ?
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